Descoperim Aradul: Manastirea Hodos-Bodrog si Zadareni

Gara Arad. Duminica, 1516.10.2011. Ora 7:00. Temperatura 0C. O mana de tineri aradeni (11 la numar cu subsemnata) la initiativa asociatiei Amvest (si proiectul lor Descoperim Aradul) s-au gandit sa mearga la Manastirea Hodos-Bodrog.

Zi si facut. Luam bilete de tren (3.70 lei cu Regiotrans) pana la Bodrogul Nou. Din gara, pe jos pana la Manastire. Cele 0C se simteau bine sub limita de inghet cu toate ca era soare.

Din ce mi-am amintit de la o vizita anterioara (2001) , le-am povestit colegilor de drumetie despre legenda inimii, dar si despre taurul care a gasit icoaa facatoare de minuni (care se pastreaza in manastire).

Apoi am facut foarte multe poze. Si am dardait destul de bine.

Am decis sa o luam la pas spre Zadareni (1.7 km de la indicatorul “Manastirea Hodos Bodrog” de pe DJ682).Am avut noroc de soare iar pe cand am ajuns in Zadareni era deja chiar placut afara.
Ne-am retras la o cafea si un joc de biliard.

Dupa ce ne-am incalzit si destins, am decis sa cautam un “restuarant”. O localnica ne-a dat indicatii, dar “localul” era inchis (este chiar vis-a-vis de biserica catolica). Asadar, Daniel ne-a sugerat un “detur”: Observatorul Astronomic Zadareni.

A fost poate cea mai interesanta parte a excursiei. Dl. Nicolae Reinholz ne-a povestit putin din istoria pasiunii dumnealui, dar si descoperirile facute in timpul observarilor.

Telescopul a fost construit de dumnealui dupa schitele din cartea lui Matei Alexescu „In laboratorul astrofizicianului amator”, in perioada 1982-1984.

Dupa cum poate stiti, judetul Arad nu beneficiaza de un astfel de observator public. Daca sunteti pasionati de astronomie, dl. Reinholz va invita sa vedeti spectacolul stelelor (si da, fara absolut nici o taxa).

Se facuse deja 12:45 si a trebuie sa mergem la gara. Trenul de intoarcere era la 13:25. A venit cu ceva intarziere si o buna parte din cei 15 km i-am facut pe sistemul “pogo sticks” (sau pe romaneste, topaind in jos si in sus din cauza arcurilor vagonului , cred). Cert e ca m-am bucurat ca am ajuns in Arad cu bine.

Si daca tot s-a incalzit destul de bine , am luat bulevardul Revolutiei la picior si am mai facut cateva poze.